Torna “Dinamitza’t”, una iniciativa per formar i inserir joves en el sector del lleure

El CAE durà a terme una nova edició de SINGULARS – DINAMITZA’T, un projecte adreçat a joves d’entre 18 i 29 anys inscrits al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que té com a objectiu millorar la seva qualificació personal per afavorir la inserció laboral o millorar la seva ocupació en el sector del lleure.

El projecte inclou un curs formatiu que permet als joves obtenir el certificat professional de Dinamització d’Activitats de Lleure Educatiu Infantil i Juvenil i el Títol de Monitor/a de Lleure, entre altres formacions. L’inici de les sessions formatives serà el 10 de febrer amb la formació de monitor de menjador, de 20 hores. De manera continuada, es dona l’oportunitat d’obtenir els certificats de Manipulació d’aliments, de Temps lliure i discapacitat amb menors amb Necessitats Educatives Especials i de prevenció de riscos laborals.

El projecte inclou un procés d’acompanyament i orientació personal i professional als i les joves participants. En aquesta edició, les sessions de gimnàstica emocional, que tenen com a objectiu treballar les competències emocionals a través d’una metodologia participativa, per afavorir el creixement a nivell personal, seguiran a càrrec de l’entitat ARCS (Associació de recerca cultural i Socioeducativa). 

Com a novetat d’enguany, s’incorpora una nova figura, una educadora social vinculada a treballar de manera grupal aspectes com la cohesió grupal, les experiències competencials i les inquietuds personals, complementant les funcions de les sessions de gimnàstica emocional i d’orientació.

A més a més, el projecte Dinamitza’t ofereix als seus participants visitar i conèixer empreses del territori on la figura del monitor d’activitats de lleure hi és present, així com participar activament en l’organització i execució d’activitats socioculturals de la ciutat, que els permeti autovalorar les seves competències com a futurs/es monitor/es.

Dinamitza’t compta amb un equip integrat per una orientadora que gestionarà les diferents actuacions del projecte i durà a terme el seguiment individualitzat i grupal de tots els participants, i una prospectora que actuarà com a acompanyant en la inserció laboral i/o el retorn al sistema educatiu.

Per ampliar la informació es pot trucar al telèfon del CAE (93 872 57 89) o bé al 722290240, o enviar un correu a Projectes3@cae.cat . A través del compte del CAE de l’Instagram (@caemanresa) s’ha penjat una publicació amb tota la informació essencial i un enllaç a la biografia del perfil per accedir a un formulari i figurar com a persona interessada en el projecte.

Aquesta actuació està promoguda i impulsada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE).

Altres notícies

La Fundació La Xarranca participa en la jornada “Empreses al teu abast” de ProManresa

24/03/2025

El nou coordinador de l’Àrea de Serveis, Isard Font, va exposar els requisits per treballar en el món del lleure i va donar a conèixer l’entitat El Coordinador de l’Àrea de Serveis de la Fundació La Xarranca, Isard Font, va participar en la Jornada “Empreses al teu abast” de ProManresa per donar a conèixer les […]

El festival de jocs de taula de Manresa “Tast de Jocs” compleix 15 anys

18/03/2025

Enguany, hi haurà activitats de joc durant tota la setmana del 25 al 30 de març El festival de jocs de taula manresà “Tast de Jocs” organitzat pel CAE bufarà les espelmes del seu 15è aniversari durant la darrera setmana de març. En aquest sentit, aquesta nova edició de l’esdeveniment s’eixamplarà gairebé una setmana, concretament, […]

El CAE incorpora a l’equip tècnic dues dinamitzadores infantils i juvenils

10/03/2025

Les professionals duen a terme tasques de planificació i dinamització centrades en les activitats que organitza l’entitat El CAE incorpora a l’equip tècnic dues dinamitzadores professionals d’activitats infantils i juvenils, la Carla i la Júlia. Ambdues van començar a treballar per l’entitat el 20 de gener amb un contracte que tindrà la duració d’un any. […]

  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6