Joc educació i lleure
+34 93 872 57 89
cae@cae.cat
Itinerari pensat per aprendre competències específiques a l’hora d’intervenir com a professional de l’educació amb col·lectius i/o entorns concrets
Aquest itinerari és l’evolució natural per a professionals amb uns fonaments sòlids i que busquen gestionar contextos educatius més complexos. Està dissenyat per adquirir les competències específiques per a la intervenció en dues àrees d’alta demanda:
Gestió de la Diversitat i Inclusió: Aprofundiràs en el treball amb infants i joves amb Necessitats Educatives de Suport Específic (NESE) (TEA, TDA, Dislèxia) des d’una mirada inclusiva.
Acompanyament Socioeducatiu Jove: Obtindràs eines per entendre i gestionar les dinàmiques, els reptes i les estratègies de treball efectiu amb joves i adolescents.
A qui va adreçat:
Professionals amb una base formativa prèvia que intervenen directament amb infants i/o joves i necessiten eines avançades de gestió educativa. Especialment indicat per a:
Educadores, monitores i personal d’intervenció educativa que busquen una especialització curricular profunda en la gestió de la diversitat i la inclusió.
Professionals de casals de joves, esplais o tècnics d’entitats que treballen directament amb grups d’adolescents.
Professionals docents que necessitin adaptar la seva pràctica a les NESE i als reptes de l’etapa adolescent.
Recomanacions:
Tot i no ser imprescindible, el coneixement previ és essencial. Es recomana haver cursat l’itinerari 1 (Intervenció Educativa Bàsica) o tenir formació relacionada amb l’àmbit educatiu (monitora de lleure, magisteri, pedagogia, educació social, etc.).
Tenir experiència pràctica recent en la intervenció amb infants i/o joves.
Formacions que inclou aquest itinerari:

Diversitat sexual

Educació inclusiva centrada en la dislèxia

Prevenció, detecció i actuació davant de situacions d’abús sexual i infantil

Estratègies educatives per al treball amb adolescents

Educació inclusiva centrada en el trastorn d’atenció (TDA)

Educació inclusiva

Educació inclusiva centrada en el trastorn de l’espectre autista (TEA)