Monitor de lleure infantil i juvenil – FOAP hivern

Format: Presencial

Preu: 100% subvencionat

Durada: 340h

Codi: 26001

Data inici:

25-02-2026

Data final:

5-05-2026

Horaris: De dilluns a divendres, de 9h a 14h

Forma’t com a monitor/a de lleure i obre’t camí professional!

T’agrada treballar amb infants i joves? Vols dedicar-te a l’educació des d’una vessant més vivencial, creativa i propera?

Aquest curs et prepararà per dissenyar, dinamitzar i avaluar activitats educatives de lleure, ajudant-te a créixer com a professional i a generar impacte positiu en la vida dels altres.

Un curs 100% subvencionat que t’obrirà les portes a l’àmbit de l’educació en el lleure: escoles, esplais, casals i projectes comunitaris.

Fes de la teva passió per l’educació la teva professió!

Reunió informativa:

Data a definir

Objectius:

– Preparar l’alumnat per intervenir de manera educativa en activitats de lleure infantil i juvenil.
– Capacitar l’alumnat per organitzar, dinamitzar i avaluar activitats de lleure infantil i juvenil en el marc de la programació general d’una organització.
– Aprendre tècniques específiques d’animació grupal, amb una incidència explícita en l’educació en valors i amb atenció a les mesures bàsiques de seguretat i prevenció de riscos.

Continguts:

M1: Activitats d’educació de lleure infantil i juvenil.
M2: Processos grupals i educatius en el lleure infantil i juvenil.
M3: Tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure. Bàsic de prevenció de riscos laborals.

Reconeixement:

Certificat de professionalitat de Dinamització d’activitats educatives de lleure infnatil i juvenil expedit pel SOC.

Diploma de monitoratge d’activitats de lleure atorgat per la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya.

Requisits per obtenir el títol:

  • 85% d’assistència i aprofitament part lectiva.
  • Aprofitament estada de pràctiques.
  • Memòria de pràctiques correcta.

Requisits per fer el curs:
• Tenir 18 anys el primer dia del curs.
• Una titulació mínima de l’ESO o equivalent.
• Competència en llengua catalana.
• Estar inscrit a l’atur com a demandant d’ocupació.


Places: El nombre màxim de places és 15. En cas de superar el nombre d’inscripcions, es farà un procés de selecció.

Idioma: L’idioma vehicular del curs és el català.

Estructura: 150 hores de formació presencial + 30 hores de prevenció de riscos laborals+ 160 hores de pràctiques

A càrrec de: Equip de formació multidisciplinar del CAE.

 

Persones professionals del territori, expertes en les matèries que imparteixen i amb una àmplia trajectòria en l’educació i el lleure. El nostre equip de formació combina experiència professional, mirada inclusiva i una manera de fer basada en el joc, la participació i el benestar dels infants i joves.

 

Adreçat a: Persones interessades en l’educació en el lleure.

Adreça:

 

El CAE

Sant Joan Baptista de la Salle, 4-6, 1r pis

08241 Manresa

Tel. 93 872 57 89

Promou:

Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Ministeri d'Educació, Formació professional i Esports i del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE).

Altres cursos

Data inici: 17 de desembre de 2025
Data fi: 4 de març de 2026

Adreçat a: Persones treballadores, ocupades i/o en situació d’atur

Tipologia: Presencial

Estat del curs: Obert

Preu: 100% subvencionat

Durada: 30h

Horari: Dies: 17 de desembre 2025, de 17h a 19h; 14, 21 i 28 de gener 2026, de 17h a 20h; 4, 11 i 18 de febrer, de 17h a 20h + dissabte 28/02 de 10h a 14h (Santa Clara), i 4 de març, de 17h a 20h