Formació i serveis socioculturals
Inici Inici    Mapa Web Mapa web    contactar Contacta    | Diumenge, 22 de maig de 2022 | 22:57 |

Seguim amb el TARASCA basat en la gamificació, adaptant-nos a les restriccions per la pandèmia

Imatge CAE

20/1/2022

 

  • La 19a edició promou activitats amb l’ús del joc en 6 instituts públics de Manresa i al CSAM a través d’un model pedagògic per tal d’afavorir a l’autoestima i la inclusió social de joves d’entre 12 i 29 anys.


El projecte TARASCA es dur a terme a 6 instituts públics de Manresa i al CSAM; i segueix en peu des de setembre tot i els confinaments i les limitacions per la pandèmia. L’any passat ja vam viure una aturada forçada, però enguany hem pogut celebrar la seva edició número 19.

TARASCA és un projecte de desenvolupament personal i professional adreçat a joves amb majors dificultats d’inclusió a la societat. El projecte es fonamenta en l'ús del joc i de dinàmiques lúdiques que treballen el creixement personal de l’alumne/a per afavorir l’adquisició d’actituds, valors, capacitats i habilitats genèriques que li permetin afrontar reptes vitals amb majors garanties d’èxit, tant acadèmics, laborals com relacionals. També busca dotar als centres educatius i socioeducatius d’un instrument educatiu innovador basat en el joc, la gamificació i les dinàmiques lúdiques.

Les activitats es realitzen en petits grups d’uns 10 participants aproximadament amb joves d’entre 12 i 29 anys que formen part de processos d’aprenentatge formals i no formals com ara centres educatius d’ensenyament secundari (4t ESO i cicles formatius), programes de Formació i Inserció (PFI), unitats d’escolarització compartida, equipaments juvenils, Programes de Garantia Juvenil, entre d’altres.

TARASCA 2021/22 és un projecte educatiu dirigit a joves que incideix en un treball de base, centrat a potenciar les habilitats, les competències i les actituds personals amb els i les alumnes amb la finalitat de:

+ potenciar el seu desenvolupament personal, amb una especial atenció a l'autoestima i a la motivació
+ afavorir un treball personal al voltant dels valors, actituds i comportaments
+ millorar les seves capacitats i competències genèriques: comunicació, treball en equip, lideratge…
+ afavorir la seva continuïtat al centre escolar i, com a conseqüència, dotar l’alumne/a de majors possibilitats per obtenir la seva acreditació acadèmica.
+ potenciar aquests/es joves com a agents generadors d'iniciatives i activitats en el seu entorn
+ potenciar, en la mesura del possible, la seva participació en activitats i entorns culturals i associatius que fomentin una major integració socioeducativa.