Formació i serveis socioculturals
Inici Inici    Mapa Web Mapa web    contactar Contacta    | Dilluns, 4 de desembre de 2023 | 17:57 |

El CAE torna a engegar els projectes de reforç educatiu i acompanyament emocional de joves amb un augment de participants

Imatge CAE

24/10/2023

 

El projecte “Tarasca” incrementa el nombre de mòduls amb l’objectiu de prevenir l’abandonament escolar prematur d’adolescents



“Lúcids”, “Catalitza” i “Tarasca” són els tres projectes d’intervenció juvenil que s’han tornat a iniciar al llarg del mes d’octubre i que, alguns d’ells, han experimentat un increment de mòduls a causa de la creixent demanda del sector juvenil, concretament, el projecte Tarasca. Un cop més, el CAE dona suport als diferents programes gestionats des de l’àrea de joves amb la finalitat de reforçar la inclusió social i educativa dels joves.



Pel que fa als projectes, Tarasca, amb la missió d’acompanyar als adolescents i joves, potenciar la cohesió grupal com també millorar l’autoconcepte d’adolescents i joves amb major dificultat d’adaptació escolar, en aquesta edició ha augmentat el nombre de mòduls que el conformen, amb comparació a les darreres edicions (de 12 a 14). Tarasca treballa per millorar l’autoestima i la motivació a través del joc com també tècniques pròpies de l’educació en el lleure i dinàmiques per afavorir la continuïtat dels joves als centres educatius.



Quant a la iniciativa Lúcids, les places per participar en el projecte s'han emplenat totalment. En aquest projecte, l'entitat aposta per la promoció de la “lucidesa” entre els adolescents participants, un concepte que es vol interpretar com la capacitat de ser arquitectes del seu propi futur.



Finalment, Catalitza se centra en l’acompanyament a l’alfabetització dels joves nouvinguts d'entre 16 i 25 anys en la llengua catalana amb la finalitat d’eixamplar les possibilitats d’evolució laboral i la inclusió a Catalunya. En aquest sentit, el programa ha experimentat un ple absolut de totes les places disponibles.