Formació i serveis socioculturals
Inici Inici    Mapa Web Mapa web    contactar Contacta    | Diumenge, 28 de novembre de 2021 | 15:22 |

Educació inclusiva: dislèxia (FRM21138)

 

Curs: Educació inclusiva: dislèxia


Codi: FRM21138

Dates: del 20/11/2021 al 14/12/2021

 

Format: Virtual


Durada: 20 hores

 

Estructura:

  • 10 hores en sessions virtuals
  • 10 hores treball personal (plataforma Moodle)


Horari

  • dissabtes de 9h a 12h (20 i 27 de novembre i 11 de desembre) 
  • dimarts de 20h a 21h el 14 de desembre


Lloc: Virtual

A càrrec de:

  • Anaïs Rodriguez Ruiz. Psicòloga amb Postgrau de Logopèdia. Consultora de la UOC en el Màster de Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge
  • Miriam Serrat Barcons. Logopeda especialitzada en trastorns del llenguatge. Consultora de la UOC en el Màster de Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge


Adreçat a:

  • Persones treballadores ocupades
  • Places limitades per a persones en situació d’atur


Preu: Totalment subvencionat

Reconeixement: Diploma expedit pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya.

 




Objectius:

  • Conèixer i reflexionar sobre les dificultats d’aprenentatge que tenen els alumnes amb dislèxia i aplicar estratègies d’intervenció
  • Reconèixer el concepte de dislèxia i diferenciar-lo d’altres de similars
  • Conèixer el concepte des del punt de vista teòric i descriure els conceptes de dislèxia, disgrafia i disortografia



Continguts:

  • Conceptualització: Dislèxia, Disortografia i Disgrafia.
  • Coneixements previs: bases neurològiques i processament psicolingüístic.
  • Descripció del perfil de dificultats.
  • Diagnòstic de la Dislèxia.
  • Procés d’avaluació.
  • Criteris diagnòstics.
  • Informe psicopedagògic.
  • Repercussions emocionals.
  • Diferents contextos de desenvolupament.
  • Motivació i autoconcepte.
  • Com s’ensenya a llegir i a escriure
  • Intervenció en Dislèxia.
  • Comencem la intervenció (atenció precoç).
  • Intervenció segons el component afectat.
  • Intervenció segons diferents programes.
  • Adaptem els recursos que tenim.
  • Creació de recursos específics.
  • Cerca de recursos adequats.
  • Estudi de casos.


 




Promou: CAE

Amb el suport de:

  • Consorci de Formació Contínua de Catalunya




+ Informació sobre el Consorci de Formació Contínua de Catalunya i la formació per a persones treballadores