Formació i serveis socioculturals
Inici Inici    Mapa Web Mapa web    contactar Contacta    | Diumenge, 3 de juliol de 2022 | 10:58 |

Educació inclusiva: autisme (FRM22129)

 

Curs: Educació inclusiva: autisme

 


Codi: FRM22129

Dates:
del 27 d'abril al 8 de juny de 2022 

Format: Semipresencial

Durada: 35 hores (15 hores de Moodle)

Horari: dimecres de 17h a 20h

  • Dimecres 27 d'abril de 17h a 20h
  • Dimecres 4, 11, 18 de maig de 17h a 20h
  • Dimecres 25 de maig de 17h a 19h
  • Dimecres 1 i 8 de juny de 17h a 20h

Lloc: Casal de les Escodines (Manresa)

A càrrec de:

  • Rosa Serrano. Presidenta del Centre de Recursos en TEA de la Catalunya central i més de 10 anys d’experiència impartint formació sobre infants amb TEA


Adreçat a
:

  • Persones treballadores ocupades
  • Places limitades per a persones en situació d’atur


Preu: Totalment subvencionat

Reconeixement: Diploma expedit pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya.

 




Objectius:

  • Introduir als professionals de l'educació en els principals elements derivats de l'espectre autista
  • Saber orientar la pràctica professional a l’alumnat amb TEA en el marc de l’educació inclusiva.
  • Conèixer i dotar d’estratègies que afavoreixin l’atenció a l’alumnat amb TEA.
  • Obtenir recursos per atendre les necessitats psicoeducatives dels infants
  • Obtenir recursos per atendre a les famílies de l’alumnat amb TEA.
  • Conèixer la varietat de recursos i tècniques per el seu tractament i el seu procés educatiu.


Continguts:

  • Què és l'autisme?
  • Simptomatologia i graus.
  • Causes de l'autisme.
  • Característiques de l’autisme: motriu, emocional, comunicatiu, social i cognitiu.
  • Trastorns associats al autisme (comorbiditats).
  • Detecció i diagnòstic de l’autisme.
  • Neurodesenvolupament
  • Etapes de l'autisme
  • Autisme en la infància i adolescència.
  • Autisme en l’adultesa.
  • Avaluació Psicològica
  • Orientació a la família.
  • Àrea educativa (escolar):
  • Metodologies d’aprenentatge.
  • Sistemes de comunicació augmentativa (pictogrames).
  • L’anticipació: recurs necessari en la quotidianitat
  • Activitats a realitzar segons les necessitats, dificultats i potencialitats de la persona amb autisme.
  • L’ús de les TIC i les Apps.
  • El joc com a eina de socialització i treball de les habilitats i capacitats.
  • Ús de programes gratuïts per crear material per l’alumnat amb TEA
  • Intervenció i necessitats psicopedagògiques i educatives.
     



Promou: CAE

Amb el suport de:

  • Consorci de Formació Contínua de Catalunya




+ Informació sobre el Consorci de Formació Contínua de Catalunya i la formació per a persones treballadores