Educació inclusiva: autisme (FRM22129)
Curs: Educació inclusiva: autisme
Codi: FRM22129
Dates: del 27 d'abril al 8 de juny de 2022
Format: Semipresencial
Durada: 35 hores (15 hores de Moodle)
Horari: dimecres de 17h a 20h
- Dimecres 27 d'abril de 17h a 20h
- Dimecres 4, 11, 18 de maig de 17h a 20h
- Dimecres 25 de maig de 17h a 19h
- Dimecres 1 i 8 de juny de 17h a 20h
Lloc: Casal de les Escodines (Manresa)
A càrrec de:
- Rosa Serrano. Presidenta del Centre de Recursos en TEA de la Catalunya central i més de 10 anys d’experiència impartint formació sobre infants amb TEA
Adreçat a:
- Persones treballadores ocupades
- Places limitades per a persones en situació d’atur
Preu: Totalment subvencionat
Reconeixement: Diploma expedit pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya.
Objectius:
- Introduir als professionals de l'educació en els principals elements derivats de l'espectre autista
- Saber orientar la pràctica professional a l’alumnat amb TEA en el marc de l’educació inclusiva.
- Conèixer i dotar d’estratègies que afavoreixin l’atenció a l’alumnat amb TEA.
- Obtenir recursos per atendre les necessitats psicoeducatives dels infants
- Obtenir recursos per atendre a les famílies de l’alumnat amb TEA.
- Conèixer la varietat de recursos i tècniques per el seu tractament i el seu procés educatiu.
Continguts:
- Què és l'autisme?
- Simptomatologia i graus.
- Causes de l'autisme.
- Característiques de l’autisme: motriu, emocional, comunicatiu, social i cognitiu.
- Trastorns associats al autisme (comorbiditats).
- Detecció i diagnòstic de l’autisme.
- Neurodesenvolupament
- Etapes de l'autisme
- Autisme en la infància i adolescència.
- Autisme en l’adultesa.
- Avaluació Psicològica
- Orientació a la família.
- Àrea educativa (escolar):
- Metodologies d’aprenentatge.
- Sistemes de comunicació augmentativa (pictogrames).
- L’anticipació: recurs necessari en la quotidianitat
- Activitats a realitzar segons les necessitats, dificultats i potencialitats de la persona amb autisme.
- L’ús de les TIC i les Apps.
- El joc com a eina de socialització i treball de les habilitats i capacitats.
- Ús de programes gratuïts per crear material per l’alumnat amb TEA
-
Intervenció i necessitats psicopedagògiques i educatives.
Promou: CAE
Amb el suport de:
- Consorci de Formació Contínua de Catalunya