Educació inclusiva centrada en el trastorn d’atenció (TDA)

Format: Presencial

Durada: 20h

Codi: 24130

Data inici:

22-02-2024

Data final:

2-05-2024

Horaris: Dijous de 17.30h a 20h

Objectius:

  • Identificar i organitzar les característiques del TDA/H i la importància d’una educació inclusiva
  • Identificar els alumnes amb TDA/H, així com saber com tractar-lo
  • Orientar els familiars amb alumnes amb TDA/H

Continguts:

M1: Detecció i diagnòstic del TDAH. (trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat)

  • Anàlisi sobre la relació entre cervell, trastorn i salut mental
    • Descripció del cervell i el TDAH
    • Distinció entre salut mental, malaltia i trastorn mentals
  • Identificació dels conceptes del TDAH
    • Característiques de la Impulsivitat
    • Hiperactivitat
    • Dèficit d’atenció
  • Anàlisi de les causes del TDAH.
    • L’origen biològic, genètic, social o ambiental
    • Factors de risc versus factors protectors

M2: Abordatge multidisciplinar del TDAH

  • Formulació del diagnòstic d’un alumne amb TDAH
    • Anàlisi de l’estat emocional
    • Comunicació amb la família
  • Resum de pautes i estratègies d’intervenció educativa
    • Descripció de la persona educadora com a referent emocional
    • Tècniques i recursos per a la intervenció educativa


Requisits:

Complir com a mínim algun dels següents requisits:

  • Certificat de professionalitat nivell 1
  • Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
  • Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent
  • Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
  • Certificat de Professionalitat de nivell 2
  • Haver superat la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà. Haver superat qualsevol prova oficial d’accés a la Universitat

Places: 15

Preu: Totalment subvencionat

Reconeixement: Diploma expedit pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya


Estructura: 20 hores

A carrec de: Albert Bover

Psicòleg, Màster en psicologia clínica i Ecologia emocional.

Adreçat a: Treballadors/es ocupats/des i/o en situació d’atur

Adreça:

NOU CAE

 

C/Sant Joan Baptista de la Salle, 4-6, 1r pis

08241 Manresa

tel. 93 872 57 89

Promou:

Finançat per:

Altres cursos

Data inici: 6 d'abril de 2024
Data fi: 20 d'abril de 2024

Adreçat a: Treballadors/es ocupats/des i/o en situació d’atur

Tipologia: Presencial

Estat del curs: Obert

Preu: Subvencionat

Durada: 15h

Horari: Dissabtes de 9h a 14h

Data inici: 4 de març de 2024
Data fi: 22 d'abril de 2024

Adreçat a: Treballadors/es ocupats/des i/o en situació d’atur

Tipologia: Presencial

Estat del curs: Obert

Preu: Subvencionat

Durada: 20h

Horari: Dilluns de 16h a 19.30h

Data inici: 1 de juliol de 2024
Data fi: 5 de juliol de 2024

Adreçat a: Joves d’entre 16 i 18 anys amb inquietuds per fer de monitor/a en activitats d’educació en el lleure.

Tipologia: Presencial

Estat del curs: Obert

Preu: 75€

Durada: 25h

Horari: De dilluns a divendres de 9h a 14h

Data inici: 25 de juny de 2024
Data fi: 28 de juny de 2024

Adreçat a: Joves d’entre 16 i 18 anys amb inquietuds per fer de monitor/a en activitats d’educació en el lleure.

Tipologia: Presencial

Estat del curs: Obert

Preu: 75€

Durada: 25h

Horari: De dimarts a divendres (veure horaris)

Data inici: 2 de març de 2024
Data fi: 28 d'abril de 2024

Adreçat a: Persones amb el títol de monitor/a de lleure

Tipologia: Semi-presencial

Estat del curs: Places-en-reserva

Preu: 350€

Durada: 320h

Horari: POSPOSAT

Data inici: 9 de juliol de 2024
Data fi: 18 de juliol de 2024

Adreçat a: Treballadors/es ocupats/des i/o en situació d’atur

Tipologia: Presencial

Estat del curs: Obert

Preu: Subvencionat

Durada: 20h

Horari: Dimarts i dijous de 9h a 14h