Formació i serveis socioculturals
Inici Inici    Mapa Web Mapa web    contactar Contacta    | Dimarts, 27 d'octubre de 2020 | 19:46 |

Atenció a la diversitat: Dislèxia (FRM21106)


Curs: Atenció a la diversitat: Dislèxia


Codi: FRM21106

Dates: del 27 de febrer al 10 d'abril de 2021

Format: 100% en línia

Durada: 30 hores

Estructura:

  • 15 hores en sessions de videoconferència (plataforma Zoom)
  • 15 hores de treball personal (plataforma Moodle)


Horari sessions videoconferència: dissabtes, de 10 a 12.30h. (27 de febrer + 6, 13, 20 i 27 de març + 10 d'abril)

A càrrec de:

  • Núria Miranda Codina. Logopeda especialitzada en trastorns del llenguatge. Professora associada del Grau de Logopèdia de la UAB
  • Anaïs Rodriguez Ruiz. Psicòloga amb Postgrau de Logopèdia. Consultora de la UOC en el Màster de Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del llenguatge
  • Míriam Serrat Barcons. Logopeda especialitzada en trastorns del llenguatge. Consultora de la UOC en el Màster de Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del llenguatge


Adreçat a:

  • Persones treballadores ocupades
  • Places limitades per a persones en situació d’aturç


Preu: Totalment subvencionat

 

Reconeixement: Diploma expedit pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya.

 

 




Objectius:

  • Conèixer i reflexionar sobre les dificultats d’aprenentatge que tenen els alumnes amb dislèxia i aplicar estratègies d’intervenció
  • Reconèixer el concepte de dislèxia i diferenciar-lo d’altres de similars
  • Conèixer el concepte des del punt de vista teòric i descriure els concep-tes de dislèxia, disgrafia i disortografia


Continguts:

  • Conceptualització: Dislèxia, Disortografia i Disgrafia.
  • Coneixements previs: bases neurològiques i processament psicolingüístic.
  • Descripció del perfil de dificultats.
  • Diagnòstic de la Dislèxia.
  • Procés d’avaluació.
  • Criteris diagnòstics.
  • Informe psicopedagògic.
  • Repercussions emocionals.
  • Diferents contextos de desenvolupament.
  • Motivació i autoconcepte.
  • Com s’ensenya a llegir i a escriure
  • Intervenció en Dislèxia.
  • Comencem la intervenció (atenció precoç).
  • Intervenció segons el component afectat.
  • Intervenció segons diferents programes.
  • Adaptem els recursos que tenim.
  • Creació de recursos específics.
  • Cerca de recursos adequats.
  • Estudi de casos.

 

 




Promou: CAE

Amb el suport de:

  • Consorci de Formació Contínua de Catalunya